Табела со нутритивни вредности на најупотребуваните овошја во исхраната

Голем број нутриционисти советуваат дека дневниот внес на храна треба претежно да биде свежа храна и тоа околу 60-70% од внесената храна. Кога мислиме на свежа храна тоа значи поголем внес на свежо овошје и зеленчук. Свежите намирници содржат повеќе вода, а помалку калории. Со свежата храна внесувате помалку, но поквалитетни калории кои му даваат сила и отпорност на организмот. Дополнително со свежата храна телото го храниме и со голем број антиоксиданси, витамини и бројни минерали кој му се неопходни за нормално функционирање.

Во табелата подолу се наоѓаат нутритивни информации и калориска вредност на најчесто користените овошки во исхраната. Вредностите се однеусваат на 100 g производ. Секогаш имајте на ум дека различните макронутритиенти ослободуваат различна количина на енергија. Енергетски гледано 1 g протеини ослободува 4 калории, 1 g јаглехидрати исто така ослободува 4 калории, додека 1 g масти ослободува 9 калории.

Намирници (100 g) Калории (kcal) Јаглехидрати Протеини Масти
Ананас 50 13,1 g 0,5 g 0,1 g
Авокадо 160 8,5 g 2 g 14,7 g
Банана 89 22,8 g 1,1 g 0,3 g
Боровинки 57 14,5 g 0,7 g 0,3 g
Праска 39 9,9 g 0,9 g 0,3 g
Брусница 46 12,2 g 0,4 g 0,1 g
Диња 34 8,8 g 0,8 g 0,2 g
Дуња 57 15,3 g 0,4 g 0,1 g
Цитрон 32 8,1 g 0,6 g 0,1 g
Грозје 69 18,1 g 0,7 g 0,2 g
Јаболко 59 14,1 g 0,3 g 0,2 g
Јагоди 32 7,7 g 0,7 g 0,3 g
Киви 61 14,7 g 1,1 g 0,5 g
Мандарини 47 12 g 0,9 g 0,2 g
Круши 58 15,5 g 0,4 g 0,1 g
Капини 43 10,2 g 1,4 g 0,5 g
Лимета 30 10,5 g 0,7 g 0,2 g
Лимон 29 9,3 g 1,1 g 0,3 g
Лубеница 30 7,6 g 0,6 g 0,2 g
Малини 52 11,9 g 1,2 g 0,7 g
Манго 60 15,6 g 0,8 g 0,4 g
Кајсии 48 11,2 g 1,4 g 0,4 g
Портокал 47 11,8 g 0,9 g 0,1 g
Папаја 39 9,8 g 0,6 g 0,1 g
Рибизли, црни 63 15,4 g 1,4 g 0,4 g
Рибизли, црвени 56 13,8 g 1,4 g 0,2 g
Смоква 74 19,2 g 0,8 g 0,3 g
Слива 46 11,4 g 0,7 g 0,3 g
Вишни 50 12,2 g 1 g 0,3 g

Fresh-Fruits-Wallpaper-HD

Драгана Младеновска

Магистер по фармација, Аеробик и Пилатес инструктор. Зависник од здрава исхрана и експериментирање во кујната.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *